مروارید بندرپل

شرکت مروارید بندرپل

مروارید بندرپل

شرکت مروارید بندرپل

دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۱۲ ب.ظ

گچ گیپتون

گچ گیپتون

گچ گیپتون گچی چسبنده است  جهت گچ کاری دیوارهای صاف بتنی، سیمانی، فوم و ... و همچنین چسباندن دیواره های پیش ساخته گچی، سقف کاذب، قطعات گچی، گچبری های پیش ساخته و ... به یکدیگر و به دیگر سطوح می باشد. گچ گیپتون برای پوشش های سطوح بتنی بکار میرود و در دو لایه روی سطح کشیده میشود. پوشاندن سطوح سیمانی و بتنی با گچ ساختمانی معمولی به سادگی امکان پذیر نمیباشد زیرا جذب آب جداره های بتنی کمتر از 2 درصد است و چسبندگی آنها با ملات گچی کم است. به همین دلیل است که مطابق استاندارد مصالح ساختمانی که جذب آب کمتر از 3 درصد دارند نمیتوان در نما کار کرد زیرا برای چسباندن یا باید جذب آب مصالح پشت کار را افزایش داده و یا از نگهدارنده های مانند پیچ و… استفاده کرد اما استفاده از گچ گیپتون برای پوشاندن سطوح بتنی این مشکل را حل کرده است. این گچ خاصیت چسبندگی را افزایش داده و چون خلل و فرج دارد و میتوان برای تنظیم رطوبت موثر واقع گردد. پس از پوشاندن ، رویه ی آن را میتوان با هر نوع گچ دیگری اجرا نمود .
برای تولید گچ گیپتون، گچ میکرونیزه را با افزودنی های چسبنده ای نظیر سریشم مخلوط میکنند. این نوع گچ دیرگیر و مقاوم بوده و از آن به منظور چسباندن قطعات گچی نیز استفاده میشود.برای ساخت خمیر یا ملات گچ آن تنها لازم است 10 دقیقه قبل از استفاده به پودر گچ آن آب اضافه شود . از گچ چونه، ملات گچ چسباننده نیز میتوان جهت چسباندن قطعات گچی به یکدیگر استفاده کرد.

موارد مصرف گیپتون

برای گچ گیپتون مصارف زیادی تعریف نشده است و مصرف خاص دارد که در ذیل به برخی از انها اشاره می شود .
  • در ساختمانها با سازه بتنی قسمتهایی از سازه که بتنی است و باید روی انها گچ و یا گچ وخاک شود بدیل نا همگون بودن فرایند شیمیایی گچ و سیمان و بدلیل انکه گچوخاک روی بتن نمی چسبد ترک می خورد بجای گچ و خاک از گچ گیپتون استفاده شده و سپس روی گچ گیپتون پس از خشک شده عملیات سفید کاری انجام می پذیرد .
  • بسیاری از نصاب های دیوار گچی اعتقاد دارند که برای نصب دیوار گچی در قسمت کام وزبونه باید جهت استحکام بیشتر از گچ گیپتون استفاده شود .
  • در رشته هنری مجسمه سازی مخصوصا هنر تندیس سازی برای تقویت پیکره از در صدی از گچ گیپتون استفاده می گردد .

موارد استفاده از گچ گیپتون

 این گچ را میتوان بصورت یک یا دو لایه بر روی سطوح مختلف از جمله آجر ، بلوک های متخلخل و سیمانی ، سطوح بتنی متخلخل ، بلوک بتن سبک و پوشش سیمانی استفاده کرد. از گچ گیپتون جهت دستیابی به سطوح صاف قبل از انجام رنگ یا کاغذ دیواری استفاده کرد.
 آماده سازی و روش استفاده از گچ گیپتون : یک ظرف تمیز را با مقداری آب پر کرده و گچ را با دقت درون آن بریزید 2 الی 3 دقیقه صبر کرده بعد گچ را با میکسر با سرعت کم مخلوط کرده تا ملات مناسب بدست آید.

فروش تهران :
02144627539 - 02144627408
فروش بندرعباس :
07632235771 - 07632240617 - 07632246722
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۲
مروارید مروارید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی